Na górskich szlakach

Home / Archiwum / 2016 / 2017 / Na górskich szlakach

W tym roku uczniowie klasy V i VI na cel swojej wycieczki wybrali Góry Stołowe. Pierwszym punktem programu był Wrocław i Panorama Racławicka, która na wszystkich zrobiła ogromne wrażenie. Drugi dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Nowej Rudzie, gdzie w kopalni węgla przeszliśmy Podziemną Trasę Turystyczną i zapoznaliśmy się z trudami pracy górników. Wielką frajdę sprawiła wszystkim przejażdżka kopalnianą kolejką i spotkanie z duchem kopalni, który pojawiał się w najmniej oczekiwanych momentach. Z kopalni udaliśmy się do Sanktuarium w Wambierzycach, a następnie ruszyliśmy w góry. Wejście na Szczeliniec i Błędne Skały okazało się dla niektórych nie lada wyzwaniem, ale wszystkim udało się pokonać chwile słabości i dotrzeć do celu.  Środę, 24 czerwca rozpoczęliśmy od podróży udaliśmy do Adrspach, aby porównać czeskie Skalne Miasto z naszymi, polskimi Górami Stołowymi. Tego dnia odwiedziliśmy jeszcze Safari ZOO w miejscowości Dvur Kralowe, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć wiele gatunków zwierząt. Największe zainteresowanie wzbudziły lwy, słonie oraz szympansy. Czwartek to drugi dzień spędzony w Czechach.  Tym razem celem wyprawy była Praga. Starliśmy się maksymalnie wykorzystać czas na zwiedzanie. Udało nam się m.in. zobaczyć Hradczany, Katedrę św. Wita i Ogrody Senatu. Spacerowaliśmy również najbardziej znanym w Europie mostem, Mostem Karola. Zwiedzanie Pragi zakończyliśmy wzbudzającą wiele emocji przejażdżką metrem.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od spaceru po Parku Zdrojowym w Kudowie – Zdroju i bardzo przyjemnej wizyty w Muzeum Zabawek. Dla opiekunów był to powrót do lat dzieciństwa, uczniowie zaś mogli na żywo zobaczyć zabawki, jakimi bawili się przed laty ich rodzice, dziadkowie, a nawet pradziadkowie.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Czermnej. Kaplica Czaszek, którą oglądaliśmy,  na wszystkich wywarła ogromne wrażenie.

Zmęczeni pięciodniową podróżą wyruszyliśmy w drogę do domu. W autobusie udało się jednak jeszcze znaleźć siły na wspólne śpiewanie najpopularniejszych piosenek z list przebojów. Kolejne klasowe wycieczki już za rok. Ciekawe dokąd…

Wycieczka została dofinansowana ze środków GKRPAiPN w ramach realizacji szkolnego programu profilaktyki.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć do naszej GALERII