Na Szlaku Piastowskim

Home / Archiwum / 2013 / 2014 / Na Szlaku Piastowskim

Zanim wyruszymy na wakacyjne wędrówki, warto wspomnieć majową wyprawę klas I – III. Na Szlaku Piastowskim można zobaczyć najważniejsze obiekty i zabytki związane z początkami państwa polskiego. My wybraliśmy Skansen Miniatur w Pobiedziskach, Wenecję i Rezerwat Archeologiczny w Biskupinie. W Pobiedziskach poczuliśmy się olbrzymami spacerując między miniaturami budowli Szlaku Piastowskiego i Wielkopolski. W Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Wenecji widzieliśmy parowozy, wagony o różnym przeznaczeniu, drezynę, urządzenia służące dawnej kolei wąskotorowej, tor o szerokości zaledwie 60 cm. Mogliśmy zajrzeć do zabytkowej poczekalni, budki dróżnika. Przewodnik pozwolił nawet podnosić szlaban i przekładać zwrotnicę. Po takim wstępie z dużym zaciekawieniem odbyliśmy podróż kolejką do Biskupina. Tuż przed odjazdem, korzystając z pobytu w Wenecji, obejrzeliśmy ruiny zamku – najbardziej zainteresowały nas machiny oblężnicze. W Biskupinie zwiedziliśmy Rezerwat Archeologiczny. Dowiedzieliśmy się tam, jak wyglądało życie ludzi przed setkami i tysiącami lat. Poznaliśmy też historię wykopalisk w Biskupinie.