KASZEBE – uroczy zakątek Polski

Home / Archiwum / 2012 / 2013 / KASZEBE – uroczy zakątek Polski

Klasa IV i V na cel swojej podróży wybrały w tym roku Kaszuby-niezwykle urokliwy zakątek. Pierwszym punktem wycieczki był skansen we Wdzydzach Kiszewskich, gdzie oprócz zwiedzania poznawaliśmy również tajniki modelowania w glinie. Następnie udaliśmy się do Kościerzyny. Muzeum parowozów zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie, bo wszędzie można było wejść, wszystkiego dotknąć i poczuć się przez chwilę prawdziwym maszynistą. Także w Muzeum akordeonów można było nie tylko oglądać eksponaty, ale także sprawdzić się w roli akordeonisty. Wieczorem, mimo niezwykle kąśliwych komarów, urządziliśmy ognisko. Dla chłopców jednak bardziej interesująca była piłka nożna – rozegrali prawie trzygodzinny mecz, rezygnując nawet z pieczonych kiełbasek i siatkarskich potyczek z opiekunami. Po bardzo wyczerpującym dniu o 23 zapanowała absolutna cisza nocna. Następnego dnia wypoczęci ruszyliśmy do Szymbarku, aby bliżej poznać kulturę kaszubską. Podróż wozami drabiniastymi na Wieżycę po bardzo wyboistych drogach z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci, podobnie jak piękny widok rozciągający się ze szczytu, na który wdrapali się prawie wszyscy. Kolejnym testem odwagi była wizyta w domu do góry nogami oraz przeżycie w bunkrze z okresu II wojny światowej symulacji nalotu bombowego. Z przyjemnością uczestniczyliśmy również w zajęciach w piekarni, podczas których każdy formował i ozdabiał swój własny bochenek chleba. Śpiewając głośno Ona tu jest.., z pięknym zapachem świeżego pieczywa w autobusie, ruszyliśmy do domu. Po drodze zdecydowaliśmy, że za rok jedziemy w góry, na pięć dni. Już nie możemy się doczekać!